Sova, Fika, Jobba, Köer, tanka, bastu och saknad

Det är typ vad dagen bestått av. Sov till halv fem då klockan ringde. Var på jobbet runt fem och tog jobbilen tillsammans med Roger, banverksanställd i Sundbyberg. Runt tio blev det en välförtjänt fika bestående av Tanto Bageriets alltid färska mini-baguetter och en Hallon Mer i tetrapack. Precis som det ska vara. Klockan slår tolv och jag sätter mig i hyundaien på väg hem till skåne.
    Efter lite köer och någon krockad bil är man så ute på E4an och första och enda stoppe är i jönköping för att tanka. Att bilen förvandlas till en bastu märker jag snabbt. några telefonsamtal till diverse musikkollegor samt ett antal cd-skivor blir avverkade innan det är dags för att svänga av vid avfart 21, och kvar är dryga milen från östra ljungby hem till ängelholm. 
   Lika ofta som jag fingrar på bilstereon för att byta låt i tron att nästa spår blir snäppet bättre, uppstår saknaden  av DIG, du vet vem du är. Jag tänker på dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback